Velkommen til Snowtech AS sin hjemmeside

Snowtech-As[1]

FRAKT

Vår ambisjon er å levere produktene til deg så raskt som mulig, fra 1-4 dager, litt avhengig av hvor du bor. Straks ordren forlater lageret vårt sender vi deg en e-post med et sporingsnummer.
Ettersom vi har et stort spenn i volum og vekt på våre maskiner, utstyr og produkter har vi samarbeid med flere ulike transportører, og vil således til enhver tid velge den mest fordelaktige løsningen for deg som kunde. Ut fra hva som er bestilt. Noen standard priser er satt, som vil komme opp ved utfylling av leveringsadresse i nettbutikken.

Postpakker må hente innen 7 dager fra den har ankommet ditt utleveringssted, hvis ikke blir den automatisk returnert til oss.

FEIL VED MOTTAK

En sjelden gang kan det skje at vi pakker feil eller at det er mangler i en forsendelse du mottar fra oss. Vi jobber kontinuerlig for at slike situasjoner ikke skal oppstå.

Kjøp gjort på netthandel:
Dersom du mangler noe ved mottak av bestilling fra oss, ber vi deg om å sende en e-post til post@snowtech.no. Vi får hjulpet deg raskere dersom din e-post inneholder ditt ordrenummer, varenummer på varen som er sendt feil eller mangler, samt antall. 

Husk å dobbeltsjekke at alle kolli er levert av transportøren før du kontakter oss ang. mangler på din levering. Informasjon om dette finner du ved å sjekke sporingsnummeret som du har mottatt på din sendingsbekreftelse.

 

TRANSPORTSKADER

Dessverre så skjer det fra tid til annen at varer blir skadd under transport, noe som er utrolig kjedelig for alle parter. Når du har mottatt varen, må du derfor undersøke om den har blitt skadet under transporten. Det er også viktig å åpne emballasjen for å se etter skjulte skader, da skader på et produkt ikke alltid er synlig på utsiden av esken.

Vi anbefaler at du ikke inngår en avtale med håndverker, før du har mottatt og sjekket over at varene som er levert er uskadet og ihht din ordrebekreftelse. Dersom din bestilling har blitt skadet så er det viktig at du snarest mulig får informert oss om dette, slik at vi får hjulpet deg snarest mulig.

Om varer er skadet under transport skal følgende gjøres:

• Ta bilder av skade (emballasje og vare).
• Kontakt vårt kundesenter pr. e-post til kundeservice@megaflis.no. Kundeservice vil behandle din sak, og få ordnet med utsendelse av ny vare kostnadsfritt til deg. Dersom varen ikke er på lager når du kontakter oss, vil denne bli bestilt opp og sendt til deg så fort som mulig. 
• La skadet vare, inkludert emballasje, være intakt inntil saken er avklart.
• Retur av skadet vare skal avklares med vår kundeservice før produktet sendes i retur

Når du sender oss e-post om transportskade er det viktig at følgende informasjon er med:

• Ordrenummer
• Bildedokumentasjon
• Varenummer og nøyaktig antall på varen/e som er skadet• Beskrivelse av skade


RETUR


Hvordan returnerer jeg?
Se til at innholdet i pakken er i tilsvarende stand som ved mottak. Varen må være i original emballasje, samt at dette pakkes godt inn. Originalemballasjen må ikke påklistres gaffatape eller annet som kan ødelegge esken. Returetiketten skal heller ikke klistres direkte på emballasjen. Dersom emballasjen eller varen på noen måte er skadet, vil dette kunne redusere produktets verdi og dermed medføre en reduksjon i beløpet som tilbakebetales til kjøper.

Så snart vi har mottatt varene vil saken bli behandlet internt hos oss. Retur vil bli motregnet samme betalingsmiddel som du valgte ved bestilling. Du vil få tilsendt en sms og e-post med returbekreftelse fra oss når vi har mottatt og kontrollert returen.

Angrerettskjema og returskjema skal legges ved forsendelsen om grunn til retur, slik at vi kan behandle returen så effektivt som mulig ved mottak.

Hvis du har hentet ut pakken på et utleveringssted, kan pakken leveres tilbake til samme butikk, eller et annet utleveringssted. Du kan bruke returlappen som fulgte med forsendelsen for å returnere sendingen. Hvis du mangler returlapp for din retur, ta kontakt med oss på post@snowtech.no med ditt ordrenummer, samt informasjon om hva det er som skal returnere. Vi hjelper deg!

OBS! Det er viktig at varer som skal sendes i retur, blir sendt med sporingsnummer. Vi kan ikke garantere at varer som blir sendt uten sporingsnummer kommer frem til oss.


Hjemlevering
For retur av større varer og varer, må vi bestille opphenting. Ta kontakt med oss på post@snowtech.no. I e-posten må du oversende ditt ordrenummer, en oversikt over varen/e du ønsker å returnere, samt ønsket hentedato.
Bæring inngår ikke i tjenesten, og sluttkunde er derfor ansvarlig for å frakte returgodset til egnet opphentingssted. 

Hva skjer når jeg har returnert varen?
Vårt mål er å behandle returer så raskt som mulig, og innen to uker skal din retur være ferdig behandlet. Dette, såfremt du har oppgitt årsak for retur. Når vi har kontrollert returen, vil du motta en bekreftelse på sms og e-post om at returen er ferdig behandlet. 

*Husk! Varen skal være i salgbar stand når den ankommer vårt lager og det er viktig at det ikke teipes eller skrives på originalemballasjen. Det er du som avsender som er ansvarlig for returen og returkostnaden. Returkostnaden blir motregnet fraktbeløpet ved refusjon. Forbruksvare og hygieneartikler, som f.eks. toalettseter, kan ikke returneres dersom forseglingen er brutt.

Dersom du har valgt faktura gjennom Klarna og vil returnere varen(e), meld gjerne i fra om din retur til Klarna. Da vil din faktura bli satt på vent inntil vi har behandlet retursaken din hos oss.
Les mer her
Vi minner i tillegg om følgende:
Elektriske varer, som styringsenheter etc. kan ikke returneres da vi ikke har kontroll på hvordan de er håndtert ved mottagelse eller forsøk på montering. 


TILBAKEBETALING

Netthandel:
Beløp for returnert vare blir motregnet betalingsmiddelet du benyttet ved kjøp. Du mottar en bekreftelse på sms og e-post så snart returen er ferdig behandlet hos oss.

Dersom du har betalt med betalingskort, vil beløpet bli tilbakebetalt til det samme kortet som ble benyttet ved kjøpet. Dersom du har valgt å betale med Klarna faktura eller konto, vil beløpet returneres til samme konto de ble betalt fra.

Angrerett ved retur

Dersom du angrer på et kjøp i vår netthandel, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. 

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:
Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt. (jf. Angrerettloven § 11).
Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12, punkt a)
Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
Selger plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt inkludert frakt, innen 14 dager fra varen er mottatt selger (jf. § 15, 5. ledd).

Aktiv handling
Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).

Uavhengig av status på din ordre, dvs. uansett om den er avsendt, klar for avhenting eller under behandling må du ta kontakt med kundeservice pr. epost og gjøre oss oppmerksom på at du vil angre på kjøpet.

Passiv handling
Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 300, for å dekke våre håndteringskostnader.